Meinasin jo aloittaa valmistujaismekon ompelun, kaava ja kangas olivat valmiina. Tein ensin lakanasta ns. koeversion. Sovitin sitä, menin peilin eteen ja kas, mekko olikin aivan väärän mallinen minulle, se näytti aivan laatikkomaiselta päälläni. Nyt minulla on siis kangasta mutta ei kaavaa. Ja aikaa alle 10 vko (siis n. 7 vapaata viikonloppua), muuloin en ehdi sitä ompelemaan.

Nyt on siis kiire.

Niinpä pomppasin netin ihmeelliseen maailmaan ja tein löytöjä...

Gina Tricotissa oli monta ihanaa mekkoa, ongelma on vain, ettei voi tietää onko koko sopiva.

KappAhl:sta löysin tälläisen, hintakin oli lompsalle sopiva, nyt pitäisi enää löytää tämä mekko.

Niin ja tietysti haluaisin mieluimmin vielä kuitenkin mekon itse ommella, kangaskin kun on jo ostettuna ja siihenkin upposi ihan riittävästi rahaa... Malli on nyt vain se hankalempi juttu, mistä saan kaavat olkaimelliseen mekkoon, mikä sopii minulle. Malliltani olen aikalailla tällainen:

Mietin, että onko esim. alla olevassa mekossa väärällä kohtaa leikkaus, en haluaisi näyttää kuitenkaan siltä että odottaisin lasta (koska en odota, mahan ympäristössä on vain läskiä)...

Eli mitä mieltä olette, minkä mallinen mekko olisi minulle paras.